2016-12-27_164121

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس شامل تجهیزات صوتی وتصویری وآکوستیک میباشد.

  سالن های کنفرانس درهرسازمان ومجموعه ای محل میزبانی وپذیرایی از مدیران عالی رتبه ومدعوین میباشد.در تجهیزات سالن کنفرانس علاوه بر دکوراسیون وتزئینات که در نگاه اول توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند امکانات حرفه ای صوتی وتصویری موجود در سالن نیز میتواند باعث اثر گذاری بیشتر وکسب رضایتمندی و آسایش حضاردر حین برگزاری جلسات توسط سخنرانان نیز شود.

 در تجهیزات سالن کنفرانس سیستمهای کنفرانس صوتی حرفه ای ،با امکاناتی از قبیل بی سیم ،امکان رای گیری،تصویر برداری وچرخش اتوماتیک دوربین AUTO TRACKING ترجمه همزمان وقابلیت ضبط تصاویر جلسه باعث بالا رفتن ارتقا کیفی جلسات می گردد.

  یکی از دغدغه های مهم در زمان برگذاری کنفرانس ها تجهیز دقیق سالن کنفرانس است به طوری که حاضرین دید کامل و دقیقی به محیط داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل سخنرانی و موارد ارائه شده را دیده و استفاده لازم را از آن ببرند. از جمله تجهیزات سالن کنفرانس که برای حل مشکل فاصله و دید حضار کاربرد دارد می توان به دیتا پروژکتور ها و تجهیزات مربوط به آن مثل پرده و یا اسمارت برد اشاره نمود.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز درسالن کنفرانس شامل:

  • سیتم کنفرانس صوتی ۲- سیستم تصویر برداری خودکار۳- سیستم پخش تصویر ۴-سیستم صوت جانبی ۵- سیستم ویدئو کنفرانس
  • سیستم کنفرانس صوتی : یکی از اصلی ترین تجهیزات سالن کنفرانس میکروفون های نصب شده برروی میز کنفرانس می باشد .این کنسولها علاوه بر زیبایی ظاهری دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از قبیل امکان رای گیری ، ترجمه همزمان ، خروجی هدفون برروی کنسولهای کنفرانس نیز می باشند. در تجهیزات سالن کنفرانس استفاده از سیستم های بی سیم به صورت چشم گیری فرا گیرشده ودارای محاسنی از جمله کاهش تعداد میکروفون ها ،عدم نیاز به برشکاری و سوراخکاری بر روی میز ،سهولت وسرعت در نصب و عدم نیاز به کابل کشی می باشد .
  • سیستم تصویر برداری خودکار : از دیگر تجهیزات سالن کنفرانس سیستم تصویر برداری خودکار میباشد . پیش ازاین ضبط وذخیره سازی تصاویر در جلسات بصورت دستی و توسط فیلمبردار انجام می گرفت و صدای عمومی سالن برروی آن ضبط می گردید و چرخش دوربین به سمت سخنران ،گم کردن احتمالی سخنرانان را نیز درپی داشت .در سیستمهای نوین تصویربرداری و تجهیزات سالن کنفرانس چرخش دوربین به سمت سخنران بصورت خودکار و درکمترین ثانیه ها صورت می گیرد و ضریب خطای تصویر برداری را به صفر می رساند که دراین سیستم دیگر نیازی به فیلمبردارو تغییرات در خروجی صدا و تصویروجود ندارد
  • سیستم پخش تصویر : در تجهیزات سالن کنفرانس از سیستم پخش تصویر برای پخش فیلم ، نمایش فایل ها و پخش تصویر سخنران ویا کنفرانس ویدئویی استفاده می شودکه نیاز به استفاده ، ازصفحات نمایش بزرگ میباشد . استفاده از ویدئو پرژکتور ،صفحات پلاسما و LCD از روشهای معمول پخش تصویرمی باشند که امکان انتقال و نمایش تصویر لپ تاپ سخنرانان ،برروی نمایشگرها از جمله امکانات مفیدی است که باعث ارتقا سطح کیفی و اثرگذاری در بیشتر جلسات می گردد.
  • سیستم صوت جانبی : سیستم صوت جانبی از دیگر تجهیزات سالن کنفرانس می باشد زمانیکه حجم صدای خروجی از بلند گوهای داخلی سیستم کنفرانس ،برای تمام حضار کافی نباشد یا نیازبه پخشش صدای فیلم ، موسیقی و ….در سالن کنفرانس وجود داشته باشد، ما نیاز به یک سیستم صوت جانبی داریم . تجهیزات صوت جانبی این سالنها معمولا شامل اسپیکرهای حرفه ای ، میکسر ، آمپلی فایرو در صورت نیاز میکروفون های  بی سیم وبا سیم ،دستی ویقه ای می باشد.
  • ویدئو کنفرانس : از دیگر تجهیزات سالن کنفرانس ، ویدئو کنفرانس میباشد.استفاده بهینه از نیروهای متخصص یکی از بزرگترین مشکلات در هر سازمانی است.سفرهای کاری وحضور فیزیکی در جلسات باعث کاهش بهره وری وایجاد مشکلات برای مدیران می گردد و حضور مجازی در جلسات باعث برطرف شدن قسمت عمده ای از این مشکلات می گردد. ارتباط صوتی و تصویری با سایر نقاط مختلف توسط ویدئو کنفرانس امکان پذیر می گردد.استفاده از این تکنولوژی باعث کاهش هزینه های جابجایی واز دست دادن بخش قابل توجهی از زمان ،نیرو وبازدهی کاری وفکری افراد می گردد.

تجهیزات سالن کنفرانس

مزایای سیستمهای ویدئو کنفرانس در تجهیزات سالن کنفرانس شامل

  از مزایایی که سیستمهای ویدئو کنفرانس می تواند برای شرکتها و موسسه ها داشته باشد به روشها والگر های ارتباطی آنها بستگی دارد.

شرایط ومزیت هایی که وجود سیستمهای ویدئو کنفرانس ،در تجهیزات سالن کنفرانس ها می تواند برآنها بسیار مفید باشد شامل 

۱-صرفه جویی درهزینه ها : کاهش هزینه های سفر،افزایش بهره وری به خاطر زمان کمتر برای سفرهای کاری ،رضایت بیشتر کارکنان به دلیل حضور بیشتردرمنزل تا محیط کار

۲-تماس ویدئویی : بازدهی جلسات را افزایش می دهد با فراهم کردن جلسات تصویری در شرکت ها وادارات ،هزینه ها را کاهش می دهد.

در تجهیزات سالن کنفرانس سیستم های ویدئو کنفرانس از پنج بخش تشکیل می شود و هر بخش کاربردهای مخصوص به خود رادارد.

۱-دوربین : در تجهیزات سالنهای کنفرانس دور بین های بکار رفته در کنفرانسهای ویدئویی متفاوت هستند از دوربین لپ تاپ و تلفن گرفته تا دوربین های فول اچ دی که چهره فرد و یا کنسولی را که درحال صحبت کردن می باشد را می تواند تشخیص بدهد این دوربین ها می تواندصدای افراد را نیز تشخیص و بصورت اتوماتیک روی کنسول مورد نظر فوکوس کنند.

۲-صفحه نمایش : صفحات نمایش در تجهیزات سالن کنفرانس دارای اندازه ها و عملکرد های متفاوتی هستند در تجهیزات سالن کنفرانس می توان از یک تلویزیون تخت یا یک صفحه مانیتور کامپیوتر استفاده نمود.در بسیاری از سالنهای کنفرانس مانیتور وجود ندارد و شرکت کننده ها و حضار تصاویر را می توانند از روی یک صفحه نمایش بزرگ با کمک یک ویدئو پرژکتور مشاهده نمایند.

۳-میکروفون : در تجهیزات سالن کنفرانس اگر ازیک کامپیوتر معمولی برای ویدئو کنفرانس استفاده میشودمیکروفون های موجود در کامپیوترمیتواند مناسب باشد امادر اتاقهای کنفرانس میکروفون نصب شده روی سقف بهترین گزینه می باشد میکروفون ها در مدل هاوطرحهای گوناگونی موجود می باشندبعنوان مثال میکروفونهای دستی ویقه ای ، رومیزی ، تریبونیو مدل های پیشرفته ترآن امکان رای گیری از شرکت کنندگان را دارا می باشند.

۴-اسپیکرها : در کنفرانس های ویدئویی اسپیکرها از تجهیزاتی هستند که طراحی شده اند و می توانند بهترین نتیجه را در ارائه صدای با کیفیت فراهم کنند.

۵-بستر نرم افزاری : سیستم ویدئو کنفرانس برای ارتباط با سایر سیستمها نیاز به نرم افزارهای خاصی دارد. بستر نرم افزاری یک سالن کنفرانس بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال اینکه مدیر کنفرانس توانایی کنترل تک تک بخش ها را داشته باشد و کلیه صحبت ها و تصاویر ضبط شوند

تجهیزات سالن کنفرانس